Новини

ВКонтакт Facebook Google Plus Одноклассники Twitter Яндекс Livejournal Liveinternet Mail.Ru
Педагогічний експеремент “Розумники” 25.08.2014

Педагогічний експеремент “Розумники”

Чим би дитя не тішилось…аби не гралося

На початку минулого століття ті, кого ми тепер називаємо експертним середовищем, вели гостру дискусію стосовно того, зникне театр як архаїзм з появою сінематографу чи ні. Новий виток еволюції передав естафету дискусій минулого тим, хто вважає телевізор замінником і книжок, і досі ще не зниклого театру.  І ось вже в наш час гаджетів та Інтернету, ведуться нові еволюційні суперечки: можна дитині сидіти за комп’ютером чи ні? А чому ні? А скільки можна? Купити планшет чи ні? А в якому віці? Та поки дорослі сперечаються у пошуках науково обґрунтованого та дитиноцентриського підходу, маленькі дослідники вже вправно тицяють пальцем у планшети тата чи мами і замовляють у листі до Святого Миколая не літачок або ляльку, а смартфони, планшети, ноутбуки. А чому би ні, чому б не дозволити дитині погратися, - скаже чийсь добрий (вважаєте ні – запитайте у дитини!) тато і сумно відведе очі під пильним поглядом більш розсудливої мами (або навпаки). І хто з них буде правий? Психологи стверджують, що діти, які з малечку знайомі з новинками цивілізації ростуть більш розвинутими від своїх однолітків, які обмежені у застосуванні надбань сучасності. Проте, планшет чи ноутбук - стверджують все ті ж психологи - повинен стати інструментом, новим ключем до відкриття знань, а не перетворитися у цілковитий замінник спілкування, ігор з однолітками або тих таки книг. Тобто висновок напрошується один: користуватися можна, а гратися не можна. Так? Відразу постає здивоване обличчя маленького хлопчика, який розгортає порожню цукерку – эх, дорослі

 Гра як ключ

 У  книзі “Міфи виховання” П.Бронсон наводить приклад того, як справжнє, реалістичне, яке подається “під соусом” фантастичної, яскравої розваги сприймається дітьми ( та й дорослими, між іншим, теж) не інакше як така ж казкова розвага. Гра для дитини – ключ до світу. Замінити “погану” з точки зору виховання гру можна лише “корисною” грою, і нічним іншим. Гра, яка не лише розважає, але й вчить – ось що потрібно дітям, як отримують в руки модний гаджет.  Цю істину давно зрозуміли у видавництві “Розумники” – єдиному в Україні видавництві мультимедійного навчального контенту.

“У видавництві ми створюємо продукт, який подобається дітям і розвиває їх”, - так визначає основні риси електронних педагогічних ігор видавництва його директор О.Кохан. Лінійка педагогічних ігор для учнів перших класів розроблена “Розумниками” для того, аби навчання стало цікавим дітям, захоплювало їх. Ігри, звичайно, не замінюють традиційних підручників, але стають додатковим інструментом донесення знань до дитини.

 Крекс, пекс, фекс… екперіментум

 Один у полі не воїн, а тим більше у впровадженні інформаційно-комп’ютерних технологій в освіту. Розробники освітніх ресурсів вимушені очікувати насичення закладів освіти персональними комп’ютерами та планшетами, щоб їх досить затратні розробки могли принаймні окупитися. А виробники комп’ютерної техніки не можуть довести покупцям необхідність придбання техніки, якщо не розроблено якісний освітній контент. Для вирішення цієї проблеми необхідна тісна співпраця розробників контенту та постачальників технічних рішень. Така інтеграція знайшла своє втілення у педагогічному екперементі “Розумники”, який Міністерство освіти і науки України проводить спільно з Інститутом інформаційних технологій та засобів навчання. Українські офіси світових гігантів Intel та  Microsoft, спільно з компаніями “Навігатор”, “Prestigio” та мультимедійним видавництвом “Розумники” підтримали даний експеримент технікою, обладнанням та програмним забезпеченням. Поки що учасниками проекту стали лише дві школи Оболонського району м.Києва, однак у планах партнерів – розширення географії педагогічного експерименту при успішному проходженні його апробації. Науковим консультантом проекту виступив директор Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України доктор технічних наук, професор В.Ю.Биков.

Експеримент передбачає оснащення перших класів шкіл сучасними шкільними нетбуками-трасформерами Impression 110ES Palace Hill. Нетбук не залишить дітей байдужими, він схожий за своїм дизайном на іграшку та ще й легким рухом перетворюється на планшет. Батьки можуть не хвилюватися, що  маленькі дослідники пошкодять пристрій - розробники посилили його протиударні характеристики та зробили вологонепроникною клавіатуру.

Кожний такий нетбук отримає операційну систему Microsoft Windows 8.1, набір навчальних додатків від Intel, програмне забезпечення для  та педагогічні ігри видавництва “Розумники”. Ну і звичайно, що в такому надсучасному класі дисонансом буде традиційна дошка з крейдою. Але їй тут знайшлася заміна – інтерактивний дисплей Prestigio MultiBoard, такий собі планшет, з усіма можливими функціями, розміром зі шкільну дошку.

Яким будуть результати експерименту – покаже час, та зараз можна з впевненістю сказати, що сумувати учням в такому класі точно не доведеться, бо в школі цікаво, в школі є те, чого немає вдома. А що може бути кращим бальзамом на серце батьків, ніж щасливе дитяче: “Сьогодні знову в школу? З радістю!”


Повернення до списку